Jdi na obsah Jdi na menu
 


FAMFRPÁL 4

Nebelvír (nachová barva)

  • kapitán: Oliver wood
  • chytač: Harry Potter
  • brankář: Oliver Wood
  • odrážeč: Fred Weasley
  • odrážeč: George Weasley
  • střelec: Angelina Johnsonová
  • střelec: Alice Spinnetová
  • střelec: Katie Bellová

Havraspár (modrá barva)

  • Capitán: Roger Davies
  • Chytač: Cho Chang

Mrzimor (žlutá barva)

  • kapitán: Cedric Diggory
  • chytač: Cedric Diggory

Zmijozel (zelená barva)

  • kapitán: Markus Flint
  • chytač: Draco Malfoy
  • brankář: Bletchly
  • odrážeč: Bole
  • odrážeč: Derrick
  • střelec: Marcus Flint
  • střelec: Warrington
  • střelec: Montague

Famfrpálové týmy

  • Applebyské šípy: Applebyské šípy mají světlemodré hábity,zdobené stříbrným šípem.Tento tým byl založen r. 1612, vyhrál nad Sofijskými supy a nesnášejí se s Wilbourskými vosami.
  • Ballycejští netopýři: Mají černé hábity s šarlatovým netopýrem.27 titulů mistra famfrpálové ligy a je to 2 . nejúspěšnější tým historie.
  • Caerphillské katapulty: Mají světlezelené hábity s šarlatovými svislými pruhy. Byli založeny r.1402, jsou to osmnáctinásobní mistři ligy, jednonásobní mistři Evropy a vyhráli nad draky z Karasjoku.
  • Falmouthší sokoli: Mají tmavošedé hábity s kombinací bíle a na prsou sokolí hlava. Odrážeči Kevin a Karl Broadmoorové.Tvrdá a nesmlouvavá hra.
  • Holyheadské harpyje: Mají tmavozelené hábity se zlatým spárem na prsou. Byli založeni r.1203. Nejlepší sehraný zápas roku 1953 s Heidelberskými harcovníky. Za tento tým hrají jen čarodějky.
  • Kenmarská káňata: Mají smaragdově zelené hábity s dvěma zrcadlově obrácenými žlutými K na prsou. Byli založeni r.1291. Jejich brankář O´Harre byl třikrát kapitánem irského národního mužstva. Maskoti jsou skřítci leprokni.
  • Kudleští kanonýři: Mají oranžové hábity s emblémem letící dělové koule a dvěmi černými klubovými iniciálami. 21 titulů mistra famfrpálové ligy. Harryho a Ronův nejoblíbenější tým.
  • Montroseské straky: Mají černobíle hábity s jednou strakou na prsou. 32 titulů mistra famdrpálové ligy a dva tituly mistra Evropy. Nejúspěšnější britský a irský klub.
  • Puddlemerští spojenci: Mají tmavomodré hábity s klubovým emblémem dvou zkřížených papyrů.Byli založeni r. 1163. 22 titulů mistra ligy. Nejstarší ligové mužstvo.
  • Pýcha Portree: Mají tmavorudé hábity se zlatou hvězdou na prsou. Byli založeni r. 1292. 2 ligové tituly mistra famfrpálu. Jejich nejslavnější střelkyně Catriona McCormacková šestatřicetkrát reprezentovala Skotsko a její dcera Meaghan je brankářkou mužstva.
  • Tustshillská tornáda: Mají azurově modré hábity s dvěma tmavomodrými T na prsou a na zádech. Byli založeni r. 1520. 5 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich chytač Roderick Plumpton chytil Zlatonku za 3 a půl sekundy.
  • Wingtownští tuláci: Mají krvavě rudé hábity se stříbrným sekáčkem na maso. Byli založeni r. 1422. Zřídkakdy poraženi. Založilo jej sedm dětí (čtyři sestry a tři bratři) od řezníka Waltera.
  • Wilbournské vosy: Mají vodorovně pruhované černožluté hábity s emblémem vosy na prsou.Byli založeni r. 1312. 18 titulů mistra ligy famfrpálu. Jejich fanoušci si říkají sršni, za vosy hrál jako chytač Ludo Pytloun.
22.04.2007 19:52 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

FAMFRPÁL 3

  • Přestože výše, do níž smí hráč v průběhu utkání vzlétnout, není nijak omezena, je zakázáno, aby vybočil mimo čáry vymezující obvod hřiště. V případě, že někdo z hráčů vylétne do autu, musí jeho tým odevzdat Camrál soupeřícímu mužstvu.
  • Kapitán mužstva si může pomocí sjednaného signálu od rozhodčího vyžádat "oddechový čas". To je jediný okamžik, kdy se hráči smějí v průběhu utkání dotknout nohama země. Oddechový čas lze prodloužit až na dvě hodiny v případě, že dosavadní průběh hry už trval více než dvanáct hodin. Jestliže se po těchto dvou hodinách mužstvo nevrátí na hřiště, je diskvalifikováno.
  • Rozhodčí může proti některému z mužstev nařídit trestné střílení. Střelec, který trestné střílení provádí, letí z centrálního kruhu k brankovišti. Všichni ostatní hráči s výjimkou protivníkova brankáře jsou povinni se během trestného střílení držet stranou.
  • Camrál je dovoleno vytrhnout ze sevření jiného hráče, za žádných okolností však není povoleno, aby hráč chytal protihráče za jakoukoliv část těla
  • V případě zranění není povoleno, aby byl zraněný hráč nahrazen jiným. Mužstvo je povinno pokračovat ve hře bez zraněného hráče.
  • Hráčům je povoleno vzít si na hřiště hůlky, těchto hůlek však za žádných okolností nesmí být použito proti členům soupeřícího mužstva, koštěti kteréhokoliv člena soupeřícího mužstva, proti rozhodčímu či kterémukoliv z míčů a diváků.
  • Famfrpálové utkání končí teprve tehdy, když je chycena Zlatonka nebo když se na tom dohodnou kapitáni obou mužstev.

 

22.04.2007 19:51 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

FAMFRPÁL 2

  • Camrál má průměr dvanácti palců, je bezešvý a má zářivě červenou barvu. Některé starší Camrály měly švy a úchytku, nebo díry na prsty. Červenou barvu dostal poprvé v zimě roku 1711 po utkání, které proběhlo za vytrvalého deště, takže pokaždé, když ho někdo upustil na zem byl nerozeznatelný od rozbahněného terénu. Střelce také čím dál tím víc rozčilovalo, že musí pro Camrál stále létat na zem a tak ho jistá čarodějnice očarovala, že vždy, když ho někdo upustí, tak se snáší k zemi pomalinku, asi jako by klesal ke dnu ve vodě.
  • Zlatonka má velikost vlašského ořechu, stejně jako měla její předchůdkyně zlatonoska. Je zlatá se stříbrnými křidélky, očarovaná tak, aby byla co možná nejdéle nepolapitelná. Zaltonoska je dnes chráněným ptačím druhem a díky své křehkosti byla velmi často při chycení rozdrcena. Traduje se, že roku 1884 na vřesovišti Bodmin Moor Zlatonka unikala chycení celých šest měsíců, oba týmy znechucené ubohým výkonem svých chytačů, poté nedohraný zápas raději ukončili.
  • První Potlouky ( či tehdy "Krváky") byly létající kameny, později černé kovové koule, vypadající trochu jako dělové a nakonec Potlouky olověné. Jenže po nějaké době se zjistilo, že olovo je na výrobu Potlouků moc měkké. V dnešní době se Potlouky vesměs vyrábějí ze železa, v průměru mají deset palců a jsou jen o něco menší než Camrály. Kouzlo, jímž jsou Potlouky očarovány, je nutí pronásledovat všechny hráče bez rozdílu. Jsou - li ponechány samy sobě, zaútočí na toho hráče, který je jim nejblíže.

 

Řada nimbus - Nimbus racing broom company:

  • Nimbus 1000
  • Nimbus 1500
  • Nimbus 2000
  • Nimbus 2001

Řada zameták - Cleansweep broom company:

  • Zameták 1
  • Zameták 2
  • Zameták 3
  • Zameták 4
  • Zameták 5
  • Zameták 6
  • Zameták 7

Řada kometa - Comet trading company:

  • Kometa jedna čtyřicet
  • Kometa jedna osmdesát
  • Kometa dva šedesát

Další košťata:

  • Kulový Blesk (Firebolt)
  • Meteor (Shooting Star)
  • Stříbrný Šíp (Silver Arrow)
  • Masařka (Bluebottle)
  • Duběnka 79 (Oakshaft 79)
  • Měsíční Paprsek (Moontrimmer)
  • Žíznivá Čára (Swiftstick)
  • Proutěnka 90 (Twigger 90)

 

Odrážeči, jeden Brankář, jeden Chytač (co mají za úkol... viz. Výše). Střelci si podávají Camrál až jej jeden z nich prohodí brankovými tyčemi. Do brankoviště smí jen chytač, který nese Camrál. Když Camrál proletí brankovou obručí, teamu se přičte 10 bodů. Dále je ve hře Brankář. Ten hlídá obruče svého teamu a snaží se, aby protihráč Camrál jimi neprohodil. Odrážeči se snaží Potlouky odrazit jiným směrem než na jejich spoluhráče. Potlouky létají mezi hráči a snaží se srazit hráče z košťat. Ve hře je, ale ještě jeden míč - Zlatonka. Chytač má za úkol chytit Zlatonku dřív než soupeř. Tím pro mužstvo získá 150 bodů a ukončí zápas. ( Nejdéle hraný zápas byl tři měsíce ) (a nejkratšeji hraný famfrpálový zápas byl 3,5 sekundy kdy Roderick Plumton, hrající za Tustrkillská tornáda chytil zlatonku za 3,5 sekundy). Zlatonka je nejdůležitější míč ve hře. Je velice obtížné ji zahlédnout a chytit. Je rychlá a rychle a prudce mění směr.

22.04.2007 19:48 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

FAMFRPÁL 1

 

 

      Famfrpál vznikl na počátku 11. století na místě Queerditch Marsh. Na mapách po něm však budete pátrat marně, a to proto, že mocní čarodějové ho udělali nezaznamenatelným. To znamená, že jej nelze zaznament do žádné mapy. Zpočátku byl famrpál jen jakási zuřivá honička na létajících košťatech, ale postupně se do hry přidávaly míče, až se zrodil ten famfrpál, jaký hrajeme dnes. Začínalo se s jedním herním míčem zvaným Camrál. Je všeobecně známé, že ten slouží ke střílení gólů. Když to lidi začalo tak trochu nudit, přidali si pár Potlouků. A jako perličku nakonec někdo přinesl Zlatonku a doplnil tak dnešní čtveřici balónů.

      V roce 1473 se konalo první mistrovství světa v této kolektivní hře. Od té doby se mistrovství světa koná každé čtyři roky. Mimoevropské týmy se mistrovství začaly účastnit od sedmnáctého století. V roce 1652 se také uskutečnilo první mistrovství Evropy, které se zase od té doby koná každé tři roky.

      Famfrpál je oblíbený skoro na celém světě. Na východě si příliš příznivců nezískal, protože tam jsou spíše více v modě létající koberce. Ve Spojených státech se sice hraje famfrpál, který zde má však konkurenci v podobném sportu, a tak se na mezinárodních soutěžích Američanům moc nedaří. Zato špičkovými reprezentanty se pyšní Bulharsko, v poslední době také Irsko a kupodivu i podceňované Peru.

 

Celý tým Famfrpálu se skládá ze sedmi hráčů: 1×brankář, 1×chytač, 2×odražeč 3×střelec

  • Post brankáře nepochybně existuje již od 13.století, jeho úloha se však od té doby změnila. Brankář by měl být první u brankových košů, protože jeho úloha je zabránit, aby se Camrál dostal do některého z nich. Je ovšem povoleno, aby brankář z brankového pásma vylétl, chce-li protivníkovy střelce zastrašit nebo v zárodku zmařit jejich pokus o útok. Dříve však nebylo vyloučeno, že dostatečně rychlý brankář dokáže vstřelit gól a pak se včas vrátit k vlastním košům a zabránit soupeři, aby vyrovnal.
  • Chytači, coby nejlehčí, nemenší a nerychlejší letci potřebují dobrý zrak a zároveň schopnost za letu se jednou či dokonce oběma rukama pustit koštěte. Vzhledem ke své obrovské důležitosti pro výsledek zápasu - chytne li chytač Zlatonku, získává družstvo 150 bodů - , stávají se nejčastějším terčem všech faulů ze strany soupeře. Právě tito hráči většinou utrží ta nejvážnější zranění. "Zneškodněte chytače!" - tak zní první zásada v Odrážečově bibli od Brutuse Scrimgeoura.
  • Post odrážeče existuje od té doby, kdy byly do hry zavedeny Potlouky. Základním úkolem odrážečů je chránit členy vlastního mužstva před Potlouky, což činí pomocí holí (dříve kyjů). Odrážeči nikdy nestřílejí góly a nikde není ani zmínka o tom, že by mohli nějak manipulovat s Camrálem. Musí být vybaveni značnou fyzickou silou, aby si poradili s odvracením Potlouků, proto jsou také častěji Odrážeči, ne "Odrážečky".
  • Střelec je ve famfrpálu nejstarším hráčským postem, protože celá hra byla kdysi založena pouze na střílení branek. Střelci si navzájem přihrávají Camrálem a získávají deset bodů pokaždé, když se jim podaří prohodit ho jednou z branek. K jediné podstatné změně ve hře střelců došlo roku 1884, tj. rok poté, kdy byly brankové koše nahrazeny obručemi. Tehdy bylo zavedeno nové pravidlo, které stanovilo, že do brankoviště smí vletět pouze střelec nesoucí Camrál. Pokud do brankoviště vletělo víc střelců najedou, gól nebyl uznán. Cílem tohoto pravidla bylo eliminovat takzvané "napadání brankáře", tedy manévr, při němž do brankoviště pronikli dva střelci a odtlačili brankáře stranou takže třetí střelec měl volnou cestu k brankové obruči
22.04.2007 19:45 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata 6.část

Trpaslík (Gnome)
Běžně se vyskytující zahradní škůdce, který se nachází na celém území severní Evropy i Severní Ameriky. Dorůstá 30 cm, má neúměrně velkou hlavu a tvrdé, kostnaté nohy. Zbavíte se jich buď dlaždičounem nebo je roztočíte ve vzduchu, až se mu zamotá hlava a pak jej přehodíte co nejdál přes zeď.

Třaskavec (Erumpent)
Velké šedé africké zvířátko , obdařené obrovskou silou. Dosahuje váhy až 1 tuna a z dálky je možno si jej splést s nosorožcem. Tlustá kůže odpuzuje většinu kouzel. Rodí vždy jen jedno mládě. Obvykle není útočný, ale je-li vyprovokován, následky jsou katastrofální - roh prorazí COKOLIV a vstříknutí tekutina je výbušná. Populace není početná, protože samci se v období páření často vyhazují do vzduchu. Rohy, ocasy a výbušná kapalina se užívají k přípravě lektvarů - patří mezi obchodovatelné zboží skupiny B - nebezpečné a podléhající přísné kontrole

Tůňodav (Kappa)
Japonský vodní démon mělkých tůní a řek. Vypadá jako opice s šupinami a pod temenem má dutinu, v níž nosí vodu. Živí se lidskou krví, ale hodí-li se mu okurka s vaším vyřezaným jménem, pak vám neublíží. Pokud ji s sebou nemáte, je nutno jej lstí donutit se sehnout, až mu z dutiny vyteče všechna voda, to ho připraví o všechnu sílu.

Víla (Fairy)
Drobná a nesmírně pohledná stvořeníčka s minimální inteligencí a je využívána kouzelníky především k dekoraci. Žije v lesích na pasekách a je vybavena jistými kouzelnými schopnostmi k odhánění dravců (např. auguroni..) má hašteřivou povahu, ale protože je velmi marnivá, zkrotne, má-li posloužit jako ornament, kde vyniknou její nádherná motýlí křídla. Víla neumí mluvit !!! Rozmnožuje se kladením vajec

Vlkodlak (Werewolf)
Se vyskytuje po celém světě a lidé se ve vlkodlaky mění pouze, pokud je pokouše. Dosud není znám účinný lék, třebaže v posledních letech pokroky ve výrobě lektvarů dokáže utlumit nejhorší příznaky. Jednou měsíčně, za úplňku, se jinak zcela zdravý kouzelník nebo mudla mění ve vražednou bestii, která dává lidské kořisti přednost před jakoukoliv jinou.

Vodní lidé (Merpeople)
Také jezerní lidé, sirény či mořské panny jsou rozšíření po celém světě, přestože vzhledem se hodně liší. Mají vlastní jazyk a přesto stejně jako kentauři odmítli statut osob a na vlastní žádost jsou klasifikováni jako zvířata. Nejstarší v dějinách zaznamenaní byli známí jako sirény v Řecku a v teplejších vodách překrásné mořské panny, které se často objevují i v mudlovské literatuře. Skotské a Irské již tak krásné nejsou.

Všudylezka (Chizpurfle)
Drobní cizopasníci - jako drobný krab s velkými tesáky. Přitahují je kouzla a usadí se v peří nebo kožešině tvorů jako hafoňové nebo auguroni. V kouzelnických obydlích napadají kouzelné předměty a postupně se prokoušou až k magickému jádru nebo v kotlících polykají zbytky lektvarů - zvláště tyto se likvidují obtížně (záleží na lektvaru co pozřely), jinak jsou snadno zničitelné jakýmkoliv prodávaným značkovým lektvarem.

Yetti (Yeti)
Pochází z Tibetu a je považován za příbuzného trollů, ale ještě nikdo se nedostal tak blízko, aby mohl provést odborné testy.

Zlatonoska (Snidget)
Má toto označení, protože její zajetí nebo zranění se přísně trestá!! Je to neobyčejně vzácný a chráněný ptačí druh. Je dokonale kulatá s velmi tenkým dlouhým zobákem, očima lesklýma a barvou podobnýma rubínům. Je dokonalý a neobyčejně rychlý letec. Její pírka a oči jsou tak ceněným artiklem, až byla málem vyhubena. Jedním z významných faktorů záchrany bylo i její nahrazení Zlatonkou ve famfrpálu.

Zmíráček (Jobberknoll)
Malý modře skvrnitý ptáček, který se živí drobným hmyzem severní Evropy a Severní Ameriky. Nevydá jediný zvuk až do okamžiku své smrti, kdy vyrazí táhlý skřek složený ze všech zvuků, jaké kdy slyšel, zopakované pozpátku. Pírka zmíráčka se užívají k přípravě veritasér a paměťových lektvarů.

Převzato z knihy Fantastická zvířata a kde je najít

22.04.2007 19:44 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata 5.část

Rotulice (Billywig)
Je hmyz s domovem v Austrálii, centimetr a půl dlouhá, jasně safírově modrá a létá tak rychle, že mudlové si jí nevšimnou a i kouzelníci obvykle až po štípnutí.Toto způsobuje závratě a následně levitaci. Křídla jí vyrůstají z temene hlavy a otáčejí se tak rychle, že celá rotuje. Žihadlo má na spodní části těla. Sušení žihadla se používají pro přípravu několika lektvarů a jsou (pravděpodobně) jednou z ingrediencí cukroví šumivé bzučivky.

Runovec (Runespoor)
Prapůvodně žil v zemičce Burkina Faso v Africe. Tříhlavý, jasně oranžový had s černými pruhy je asi 2 metry dlouhý a velmi nápadný. Proto lesy které obývá jsou nezakreslitelné. Sám o sobě není nijak agresivní a byl chován jako domácí miláček. Levá hlava (had proti vám) plánuje, prostřední je snílkem, pravá je kritikem a počínání obou hlav hodnotí nepřetržitým podrážděným sykotem. Zuby pravé hlavy jsou neobyčejně jedovaté. Málokdy se dožije vysokého věku, protože hlavy mají sklon na sebe útočit a velmi často chybí pravá hlava - to když zbylé se spolčí a ukousnou ji. Jediný známý tvor, který svá vejce vyvrhuje ústy. Ceněná surovina lektvarů duševní svěžesti.

Salamandr (Salamander)
Drobná ještěrka žijící v ohni a živící se plameny. Je jasně bílý, ale podle teploty ohně i modrý nebo rudý. Mimo oheň přežijí asi 6 hodin, jsou-li pravidelně krmeni pepřem, zůstávají však na živu pouze tak dlouho, dokud hoří oheň, ze kterého vzešli. Jeho krev má skvělé léčebné a rekonvalescenční účinky.

Scvrček (Moke)
Stříbrozelená ještěrka délky asi 30 cm žijící v Británii a Irsku. Dokáže se podle libosti scvrknout a tak ji mudlové ještě nezaznamenali. Její kůže je ceněná surovina pro výrobu měšců a peněženek, neboť v přítomnosti cizího člověka se smrští a jsou jen těžko k nalezení.

Sfinga (Sfinx)
Egyptská má lidskou hlavu na lvím těle a již více než tisíc let ji kouzelníci využívají k hlídání cenností a tajných úkrytů. Je velmi inteligentní a vyžívá se v hádankách a hlavolamech, ale opravdu nebezpečná je jen tehdy, kdy je ohroženo to, co hlídá,

Smrtipášť (Lefthifold)
Známý jako živoucí rubáš - se naštěstí vyskytuje jen velmi vzácně v pásmu tropického klimatu. Je podobný centimetr a půl tlustému plášti (tlustější jen v případě, že přednedávnem zabil a pozřel nějakou oběť), který v noci klouže těsně při zemi. Svou oběť obalí a zadusí - zastaví je jen Patronovo zaklínadlo, ale jelikož obvykle napadá spící, mají jen zřídka možnost zaklínadlo úspěšně použít. Nezbude ani stopa po oběti, ani po o něco tlustším plášti, který opět proklouzne do temnoty.

Šotek (Imp)
Žijí pouze v Británii a Irsku a často jsou zaměňováni s rarachy - neumějí však létat a jsou tmavohnědí až černí. Společný je jim ale groteskní smysl pro humor. Libují si ve vlhkém a bažinatém terénu a mláďata se líhnou plně zformovaná, asi 3 cm dlouhá.

Tlustobřich (Diricawl)
Pochází z Mauricia - buclatý nelétavý pták a načechraným peřím je schopen před nebezpečím zmizet a opět se zjevit jinde (jako Fénix). Mudlové si jeho existence byli vědomi a nazývali jej dodo. A díky jeho schopnosti mizet jsou přesvědčeni, že jej vyhubili.

Tlustočerv (Flobberworm)
Silný hnědý červ až 30 cm dlouhý, který se prakticky nepohybuje. Žije ve vlhkých příkopech a je naprosto nezajímavý.


Hrůzostrašné, ale hloupé stvoření až tři a půl metru vysoké a vážící víc než tunu, se často chová agresivně a nepředvídatelně. Pocházejí ze Skandinávie, ale dnes žijí v Británii, Irsku i jiných oblastech severní Evropy. Známe tři druh trollů

  • Horský je světlešedý s holou hlavou
  • Lesní je světlezelený a někdy s zelenými či hnědými vlasy
  • Říční je načervenalý s krátkými rohy a občas chlupatý

Největší a nejnebezpečnější je horský. Živí se syrovým masem a nejsou vybíraví - berou jak divou zvěř, tak lidi.

22.04.2007 19:43 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata IIII.část

Ohňový krab (Fire Crab)
Je podobný velké želvě s bohatě dekorativním krunýřem. Místo výskytu na Fidži je přeměněno na rezervaci na jeho ochranu jak před mudly, tak i před kouzelníky, kteří z jejich krunýřů užívají jako nesmírně ceněných kotlíků. Je-li ohrožen, ze zadečku vystřeluje plameny. Jsou vyváženi i jako domácí zvířata, ale jen na zvláštní povolení.

Okamie (Occamy)
Vyskytuje se na Dálném východě a v Indii. Je to dvounohý opeřený a okřídlený tvor s hadím tělem - cca čtyři a půl metru délky. Živí se ptáky a drobnými savci, ale napadne každého, kdo se k ní přiblíží, zvláště pokud brání vejce, jejichž skořápky jsou z nejčistějšího stříbra.

Okřídlený kůň (Winged Horse)
Známější jako Pegas existuje v mnoha plemenech po celém světě:

  • abraxaské - velmi silný obří plavák
  • aethonské - kaštanový hnědák oblíbený v Irsku a Británii
  • granijské - šedý a obzvlášť rychlý
  • thestralské - vzácné, vraník nadaný schopností neviditelnosti. Mnozí kouzelníci věří, že nosí smůlu.

Majitel Pegase je povinen v pravidelných intervalech koně začarovávat zastíracím kouzlem, stejně jako hipogryfa.

Leprikón (Leprechaun)
Někdy též známý jako šprýmařík je inteligentnější než víla a méně zlomyslný než šotek, rarach nebo běhnice - přesto je velký nezbedník. Vyskytuje se pouze v Irsku, dorůstá asi 20 cm a je zelený. Přestože umí mluvit, stejně jako kentauři netouží po změně statutu na "osobu". Rodí živá mláďata a na svou existenci s oblibou upozorňuje mudly a tak je v jejich literatuře stejně často, jako víla. Substance, kterou umí vytvořit vypadá jako zlato, ale po několika hodinách zmizí. Není znám případ, že by způsobili trvalou újmu člověku.

Pastelníček (Fwooper)
Je africký pták s neobvykle křiklavě barevným opeřením ( oranžoví, růžoví, citrónově zelení nebo žlutí). Jsou zdrojem ozdobných písařských brků a kladou i zářivě vzorovaná vajíčka. Zpočátku příjemný zpěv později dohání posluchače k šílenství. Proto jsou prodáváni začarovaní umlčovacím kouzlem a to je třeba každý měsíc obnovovat. Opět jen na povolení.

Pětinoh (Quintaped)
Známý i jako chlupatý MacBoon. Je nesmírně nebezpečná masožravá obluda, která miluje zvlášť lidské maso.. Žije jen ostrově Drear u pobřeží severního Skotska a tak se toto stalo nezakreslitelným teritoriem. Připomíná rudohnědou chlupatou hvězdici na stejně chlupatých pěti nohách zakončených kopyty. Postoj nohou jako u pavouka.


Nacházejí se na celém světě. Dovedou zalézt pod prkna podlahy či obložení a zamořit celý dům. Na jeho přítomnost upozorní odpudivý zápach rozkladu. V klidovém stádiu se podobá skvrně nazelenalé plísně s očičky, je-li vyplašen, bleskurychle odcupitá na četných pavoukovitých nohou. Živí se zbytky. Než se přemnoží je třeba uplatnit čistící kouzlo.

Pogrebin (Pogrebin)
Je sotva stopu vysoký ruský démon s chlupatým tělem, ale holou a přerostlou šedivou hlavou. Přikrčený je jako lesklý kulatý kámen. Přitahují jej lidé a pokud je mu doboleno sledovat svou oběť příliš dlouho, zmocní se jeho kořisti absolutní beznaděj a zoufalství. Jakmile padne na kolena a rozpláče se, démon se na ni vrhne a pokusí se ji pozřít. Dá se odehnat jednoduchými zaklínadly, ale stejně účinné je jej prostě nakopnout!

Polovid (Demiguise)
Tvor žijící na Dálném východě, ale je jen stěží objevitelný, neboť v případě vlastního ohrožení se umí učinit neviditelným - vidí jej pouze kouzelníci k jeho lovu kvalifikovaní. Polovid je mírumilovné býložravé zvíře, vzhledem připomíná elegantní opici s velmi dlouhou, hedvábně stříbřitou srstí. Jejich kožešina je nesmírně ceněná, protože z jejich srsti se tkají neviditelné pláště.

Popelec (Ashwinder)
Vzniká z kouzelného ohně *, kterému je dovoleno dlouho a nekontrolovaně hořet. Je to tenký světlešedý hádek se zářivě rudýma očima, který se zrodí z řeřavých uhlíků ohně a odplazí se do stínů obydlí, kde hoří tento oheň - zůstává po něm popelem posypaná stopa. Žije pouze jednu hodinu, ale za tuto dobu vyhledá temné a neobydlené místo, kde naklade jasně červená a intenzivně žhnoucí vejce. Nejsou-li včas nalezena a zmrazena kouzlem, obydlí podpálí. Zmrazená vejce jsou nesmírně ceněná jako přísada do nápoje lásky nebo snězená, jsou lékem proti zimnici. * Kouzelný oheň - jakýkoliv oheň, do něhož byla přidána kouzelná substance (např. Letax)

Ramora (Ramora)
Stříbrná ryba Indického oceánu se silnými kouzelnými schopnostmi. Dokáže ukotvit lodě a je strážným andělem námořníků. Je chráněna mnoha zákony před kouzelnickými pytláky, neboť je tvorem, jehož schopnosti jsou ceněny.

 

22.04.2007 19:42 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata III.část

Huňáč (Porlock)
Je strážcem koní a vyskytuje se v anglickém Dorsetu a jižním Irsku. Má dlouhou srst, obrovské množství hrubých vlasů a neobyčejně velký nos. Nohy má zakončeny kopyty, ruce malé s čtyřmi sukovitými prsty. Dospělí jsou asi 60 cm vysocí a živí se trávou. Jejich jediným smyslem života je hlídání koní a před lidmi se vždy schovávají.

Chiméra (Chimaera)
Vzácně se vyskytující řecká obluda se lví hlavou, tělem horské kozy a dračím ocasem. Je divoká, krvelačná a neobyčejně nebezpečná!!! Její vejce jsou neobchodovatelné zboží - dovoz, či prodej se trestá přísnými pokutami.

Jednorožec (Unicorn)
Toto hodnocení je přiznáno jen proto, aby s tímto tvorem bylo zacházeno s respektem, jaký tomuto nádhernému zvířeti náleží. V dospělosti (7 let) je to sněhobílý kůň s rohem, hříbata jsou zlatá, později stříbrná a stávají se stále více plašší - spíše k sobě pustí čarodějku, než kouzelníka. Obvykle se užívá roh a žíně, které mají velké kouzelné vlastnosti. Krev je má také, ale je neobyčejně podlé a trestuhodné zabít jednorožce.

Jedomet (Lobalug)
Vyskytuje se na dně Středozemního moře. Je to 30 cm dlouhý primitivní tvor - chrlící rourka a jedový váček. Při ohrožení se smrští a útočníka postříká jedem. Vodní lidé jej užívají jako zbraně a odběr jedu pro přípravu lektvarů podléhá přísné kontrole.

Jehlanka (Shrake)
Ostnitá ryba Atlantského oceánu. První byly vytvořeny jako nástroj pomsty mudlovským rybářům a na tomto místě jsou sítě vždy prázdné a rozervané.

Karkulinka (Red Cap)
Trpasličí tvorečkové žijící v děrách na starých bojištích nebo kdekoliv kde tekla krev. Pro osamělé mudly jsou velmi nebezpečné, protože za temných nocí se pokoušejí je ubít k smrti. Nejrozšířenější jsou v severní Evropě.


Toto hodnocení je přiznáno jen proto, aby s tímto tvorem bylo zacházeno s respektem, jaký mu náleží. Kentaur má lidskou hlavu, hruď a paže spojené s koňským tělem, jehož srst může mít různou barvu. Je inteligentní a schopný lidské řeči, ale na vlastní žádost nejsou považováni za "osoby". Mají své vlastní prostředky ochrany proto je mudlové, i přes značné rozšíření, neobtěžují. Konec konců kentauři kašlou stejně i na kouzelníky - mezi nimi a mudly nedělají rozdíl. Jejich životní styl a zvyky proto nejsou známy.

Kluběnka (Puffskein)
Je rozšířená po celém světě. Je to krotký tvor kulovitého tvaru, pokrytý hebkou, hořčičně zbarvenou srstí. Miluje mazlení a lehce se o ni stará. Je-li spokojená, vydává tichý bzučivý zvuk. Čas od času se z těla vynoří dlouhý růžový jazyk a spořádá, na co přijde - od zbytků jídla až po pavouky. (I holuby z nosu spících kouzelníků).

Kůrolez (Bowtruckle)
Tvor plnící funkci strážce stromů. Západní Anglie, jižní Německo a některé skandinávské lesy. Měří maximálně 25 cm a jako by jej tvořila kůra a větévky s dvěma malýma hnědýma očkama.. Je mírumilovný a plachý, ale je-li ohrožen jeho strom, dokáže zle poranit dřevorubcovy oči. Za porci stínek je možné z jeho stromu získat dřevo na hůlku.

Lesní mužíček (Erkling)
Je tvor podobný elfům a pochází z německého Schwarzwaldu. Měří asi 90 cm, má špičatý obličej a pochechtává se pronikavým vysokým smíchem, kterým dokáže okouzlit zvláště děti. Jeho zájmem je odlákat je a sníst. Díky přísným kontrolním opatřením německého ministerstva kouzel se počet obětí v posledních staletích radikálně snížil.

Maguár (Kneazle)
Původní šlechtění v Anglii, nyní již v celém světě. Je to malé kočkovité zvířátko se skvrnitou, puntíkovanou nebo žíhanou kožešinou, přerostlýma ušima a ocasem podobným lvímu. Je nezávislé, inteligentní a občas i agresivní, ale pokud si někoho oblíbí, je skvělým domácím mazlíčkem. Má schopnost odhalit nežádoucí a podezřelá individua a pokud jeho majitel zabloudí, spolehlivě jej dovede domů. Může se křížit i s obyčejnými kočkami, ve vrhu mají až osm koťat a k chovu je třeba zvláštní povolení (jako pro hafoňe a pastelníčky), pro neobvyklý vzhled, který přitahuje pozornost mudlů.

Mantichora (Manticore)
Nanejvýš nebezpečná řecká nestvůra a lidskou hlavou, lvím tělem a štířím ocasem. Je stejně vzácná a nebezpečná jako chiméra a tvrdí se, že při požírání ulovené kořisti si polohlasně prozpěvuje. Její kůže odpuzuje prakticky všechna známá kouzla a bodnutí ocasem přináší okamžitou smrt.

Mečoroh (Graphorn)
Vyskytuje se v horských oblastech Evropy. Je to mohutné zvíře s šedočervenou srstí a hrbem n hřbetě a hlavu zdobí dva velice dlouhé a ostré rohy. Má neobyčejně útočnou povahu. Ani trollové si s nimi vždy neporadí. Rozemleté rohy jsou přísadou lektvarů a pro obtížné získávání jsou neuvěřitelně drahé. Kůže je pevnější než dračí a odpuzuje většinu kouzel.

Měsíčník (Mooncalf)
Nesmírně plachý tvor, který z doupěte vylézá jen za úplňku. Má hladké světlešedé tělo, kulaté vypouklé oči na temeni a čtyři pavoukovité nohy s obrovskými ploskými chodidly. Ve světle měsíce provozují na zadních nohou složité tance (mudlové potom zkoumají složité vzorce v poli s obilím a dodnes jsou pro ně neřešitelnou záhadou). Je to fascinující pohled a stříbřitý trus užitý před východem slunce na kouzelné bylinky zvýší jejich výnos i kouzelnou sílu.

Mizenka (Tebo)
Je popelavě zbarvené prase bradavičnaté v oblasti Konga a Zairu. Ovládá umění neviditelnosti, takže je velmi obtížné se jí vyhnout nebo chytit. Její kůže je velmi ceněná pro výrobu ochranných štítů a oděvů.

Mořský had (Sea Serpent)
Mořští hadi se nacházejí v Atlantském a Tichém oceánu i ve Středozemním moři. Jejich vzhled je sice hrozivý, ale není potvrzeno, že by zabil člověka. Dorůstá délky až 100 stop (cca 30 metrů); má koňskou hlavu a dlouhé hadovité tělo.

Nundu (Nundu)
Toto východoafrické zvíře je možná nejnebezpečnější šelmou světa - gigantický leopard, který se však pohybuje úplně tiše a dech vyvolává chorobu natolik virulentní, že dokáže vyhubit celé vesnice. Dosud jej nedokázalo zneškodnit méně než 100 plně spolupracujících kouzelníků.

Obroun (Re'em)
Je neobyčejně vzácný gigantický tur se zlatou srstí, který se objevuje v neobydlené divočině Severní Ameriky i dálného východu. Krev obrouna, tomu kdo ji vypije, propůjčí obrovskou sílu. Potíže s jejím získáváním znamenají, že poptávka vždy vysoce převyšuje nabídku.

22.04.2007 19:41 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata II.část

Existuje 10 základních plemen draků:

  • čínský ohniváč
  • hebridský černý
  • maďarský trnoocasý
  • norský ostrohřbetý
  • novozélandský opálooký
  • obyčejný velšský zelený
  • peruánský zmijozubý
  • rumunský dlouhorohý
  • švédský krátkonosý
  • ukrajinský železnobřichý

Pamatujte, že kdykoliv je to možné, drak sežere člověka - lidé patří k dračí pochoutce!

Drsnochvost (Nogtail)
Démoni žijící ve venkovských oblastech Evropy, Ruska a Ameriky. Podobají se zakrslým selatům s dlouhýma nohama, ježatým pahýlovitým ocasem a úzkýma černýma očima. Má ve zvyku se vetřít mezi selata do chlívku a čím déle zůstane neodhalen, tím déle statek stíhají různé pohromy. Pokud je ze statku zahnán čistě bílým psem, už se nevrátí.

Duhovec (Streeler)
Gigantický plž, který každou hodinu mění barvu a jeho sliz je tak jedovatý, že vše přes co přeleze seschne a shoří. Tento jed je jednou z mála známých látek, které dokáží usmrtit černovřesy.

Dvoubřitník (Mackled Malaclaw)
Suchozemský tvor kamenitých pobřežních oblastí Evropy. Sice se značně podobá humrovi, ale pro lidi je nestravitelný - vyvolává vysoké horečky s ošklivou zelenou vyrážkou. Má asi 40 cm, je světlešedý s tmavozelenými skvrnami a jeho kousnutí má vedlejší účinek. Oběť je po dobu jednoho týdne pronásledována obrovskou smůlou.

Ďasovec (Grindylow)
Světlezelený rohatý vodní démon jezer Irska a Británie. Agresivně se chová ke kouzelníkům i mudlům, občas si jej jezerní lidé dokáží ochočit. Živí se drobnými rybkami a dlouhé prsty dokáží vyvinout mocný stisk, ale snadno se zlomí.


Toto hodnocení získal jen proto, že jen výjimkám mezi kouzelníky se ho podařilo ochočit. Je to majestátní, jasně rudý pták velikosti labutě s dlouhým zlatým ocasem, zobákem a spáry. Místem výskytu je Egypt, Čína a Indie. Dožívá se obrovského věku díky regeneraci spálením a povstáním ze svého popela jako mládě. Je absolutně mírumilovný. Dokáže kdykoliv zmizet a znovu se objevit. Jeho zpěv zvyšuje odvahu čistého srdce a zlé plní strachem. Slzy mají mocný léčivý účinek.

Ghúl (Ghoul)
Je sice ošklivý, ale není zvlášť nebezpečný. Podobá se slizkému kolozubému obrovi a sídlí na půdách či stodolách patřících kouzelníkům, kde se živí můrami a pavouky. Hlasitě skučí, občas hází kolem sebe předměty, ale pokud na něj osobně narazíme, přinejhorším výhružně vrčí.

Gryf (Griffin)
Je původem z Řecka - tvor s předníma nohama a hlavou gigantického orla, avšak tělem a zadníma nohama lva. Býval využíván ke střežení pokladů. Obvykle jsou divocí a vzteklí, ale několik málo obratných kouzelníků se s některými gryfy dokázali spřátelit. Žerou pouze syrové maso.

Hafoň (Crup)
Jsou původem u jihovýchodní Anglie a až na rozeklaný ocas jsou podobní foxteriérovi. Je to kouzelnicky vyšlechtěný pes, který je oddán kouzelníkům a na mudly reaguje divoce a vztekle. Báječný likvidátor "čehokoliv", protože sežere vše od trpaslíků, až po staré pneumatiky. K chovu je třeba povolení a chovatel musí prokázat, že i v mudly obydlené oblasti hafoně ovládne.


Britský a Irský vodní démon, který na sebe bere nejčastěji podobu koně s orobincem místo hřívy. Když nic netušící oběť nasedne, potopí se s ním ke dnu a tam jej pozře (mimo vnitřností). Dá se zneškodnit uzdou umístěnou správně umisťovacím kouzlem. Největší známý hastrmanec obývá skotské jezero Loch Ness a jelikož na sebe bere různé podoby od vydry až k vodnímu hadovi, jeho skutečná totožnost mudlům uniká, stejně jako démon samotný.

Hipogryf (Hippogriff)
Je původem z Evropy, ale dnes již po celém světě. Přední polovina těla je obrovský orel i s křídly a zadní kůň. Je možno jej ochočit, ale velmi obtížně. K tvorovi se přibližujeme s pohledem upřeným do očí - úklona je projevem dobrého úmyslu. Jestliže ji opětuje, je bezpečné se přiblížit. Živí se hmyzem a drobnými ptáky a savci. Snáší jedno velké, křehké vejce.

Hipokampus (Hippocampus)
Jeho pravlastí je Řecko (nyní celé Středozemní moře) a má hlavu i přední část těla koně a zadní připomíná gigantickou rybu. Klade velká poloprůhledná vejce, jejichž skořápkou je vidět pulce.

Hrabák (Niffler)
Hrabák je Britské zvířátko. Připomíná většího krtka a má zálibu ve všem, co se třpytí. Je mírumilovný, ale může v domě způsobit velké škody. Žijí v doupatech až 20 stop (6 metrů) hluboko pod povrchem a v jednom vrhu mívají šest až osm mláďat.

22.04.2007 19:41 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Kouzelná zvířata-I.část

Obsáhlý článek o Kouzelných zvířatech s perfektní grafikou.

 

Toto dílo Mloka Scamandera je pouhým úvodem k nepřebernému množství fantastických zvířat, která obývají náš svět a o jejichž existenci mudlové nemají povětšinou ani tušení. Pokud se některý příslušník nečarodějské populace setká s tímto tvorem - tedy vidí, co neměl vidět - je uplatněno paměťové kouzlo. V případě nejhorších kolizí zasahuje Úřad pro dezinformace. Jinak jsou kouzelní tvorové chráněni zastíracími kouzly nebo umístění v "bezpečných lokalitách", které jsou obehnány kouzlem na odpuzování mudlů.

Akromantule (Acromantula)
Je nestvůrný osmioký pavouk schopný lidské řeči. Pochází z neprostupné džungle Bornea. Charakteristické znaky - husté černé chlupy po celém těle, velké rozpětí nohou (až 15 stop - cca 4,5 metru), klepeta, která zřetelně a hlasitě cvakají a jedovatý sekret. Acromantule je masožravá a dává přednost větší kořisti. Samice - větší než samec - klade až 100 vajec najednou o velikosti nafukovacího míče a tato patří mezi neobchodovatelné zboží - dovoz, či prodej se trestá přísnými pokutami. Známý zástupce - Aragog se všemi potomky.

Auguron (Augurey)
Rovněž známý jako irský fénix - jeho domovem je Británie a Irsko, ale lze jej nalézt i v severní Evropě. Zelenočerný auguron je vyzáblý a truchlivě vyhlížející pták, který vzdáleně připomíná podvyživeného supa. Je nesmírně plachý a hnízdí v trnitých keřích. Živí se velkým hmyzem a vílami, létá pouze za hustého deště - jinak se skrývá v hnízdě tvaru slzy. Jeho charakteristické hluboké a rozechvělé houkání se kdysi považovalo za předzvěst smrti. Později (za trpělivého průzkumu) se zjistilo, že pouze oznamuje příchod deště. Brka augurona jsou pro psaní nevhodná, protože odpuzují inkoust.


Rovněž známý jako hadí král - je zářivě zelený plaz dorůstající délky až 50 stop (15 metrů). Samec má šarlatový chochol na hlavě a mimořádně jedovaté zuby, ovšem nejnebezpečnější zbraní je pohled jeho velkých žlutých očí. Přímý pohled do nich přináší okamžitou smrt. Líhne se ze slepičího vejce vysezeného ropuchou. Jeho pěstování je nezákonné, ale dobře se obchází, protože při kontrole stačí vytáhnout vejce zpod ropuchy. Dožívají se několik stovek let, při dostatku potravy. Podle oficiálních záznamů v Británii nebyl spatřen přinejmenším 400 let.

Běhnice (Doxy)
Známá jako kousavá víla se často omylem za skutečnou vílu považuje, byť je zcela jiným živočišným druhem. Má miniaturní lidskou podobu, ale je pokryta černým ochlupením a má po páru rukou a nohou navíc. Mají rády chladnější klima - severní Evropa a Amerika. Kladou až 500 vajíček najednou a zahrabávají je do země. Mladé se líhnou za dva až tři týdny. Běhnice má dvě řady ostrých a jedovatých zubů - po kousnutí je vhodné aplikovat příslušné sérum.

Blátoplaz (Dugbog)
Je obyvatelem bažin a je možno jej nalézt v Evropě, Severní i Jižní Americe. V nehybném stavu připomíná kus ztrouchnivělého dřeva, ale bližší ohledání odhalí tlapky s plovacími blánami a velice ostré zuby. Neslyšně se plíží bažinatými mokřinami a živí se především malými savci, ale dokáže nepěkně poranit i kotníky kolemjdoucích lidí. Jeho nejoblíbenější pochoutka je však záhon s mandragorou.

Blikač (Clabbert)
Tvor žijící v korunách stromů, vypadající jako kříženec opice a žáby. Původně z jižních amerických států, ale byl vyvezen do celého světa. Má hladkou holou kůži, mramorově zeleného vzhledu a plovací blány na všech končetinách. Paže i nohy silné a obratné, což umožňuje skákání ve větvích. Na hlavě krátké rohy a široká ústa v neustálém šklebu, ovšem plná ostrých zubů. Žere ještěrky a ptáky.. Nejvýraznějším znakem je ale velká bradavice uprostřed čela, která zrudne a bliká při nebezpečí. Američtí kouzelníci je už hromadně nechovají (čemuž napomohly pokuty) jako signalizaci přítomnosti mudlů a tak svým sousedům už nemusí vysvětlovat, proč mají ještě vánoční světýlka nainstalovány na stromech v červnu.

Bodloš (Knarl)
Bodloše si mudlové obvykle pletou s ježkem - jsou opravdu téměř k nerozeznání. Pokud v severní Evropě nebo Severní Americe necháte venku něco k snědku ježkovi a ráno je to pryč - byl to ježek. Pokud máte zahradu ráno zpustošenou - tak si bodloš myslel, že jej chcete vlákat do pasti.

Bublinatka (Plimpy)
Kulovitá kropenatá ryba, pro kterou jsou charakteristické dvě dlouhé nohy zakončené prsty s plovacími blánami. Není nijak nebezpečná, přestože s oblibou oždibuje nohy a oblečení plavců. Obývá hluboká jezera a miluje jako potravu vodní šneky. Jezerní lidé ji považují za parazita a zbavují se jí svázání gumových nohou, pak ji odnese proud.

Černovřes (Horklump)
Pochází ze Skandinávie, ale dnes je doma v celé severní Evropě. Podobá se masité narůžovělé houbě, pokryté řídkými a pevnými černými štětinami. Rychle se rozmnožuje a během několika dnů kompletně zamoří průměrně velkou zahradu. Místo kořínků chapadélky hledá dešťovky a sám je oblíbenou potravou trpaslíků.

Čmelotrysk (Glumbumble)
Je létající hmyz severní Evropy s hebkými šedými chlupy, který produkuje šťávu s melancholickým účinkem a užívá se jí jako léku proti hysterii vyvolané požitím listů horečníku. Pokud se dostanou do úlu, má to katastrofální následky pro med. Hnízdí v tmavých a opuštěných koutech - duté stromy nebo jeskyně. Živí se kopřivami.

Dlaždičoun (Jarvey)
Vyskytuje se v Británii, Irsku a Severní Americe. Vypadá jako přerostlá fretka, co umí mluvit - skutečného rozhovoru není schopen - to překračuje jeho duševní schopnosti. Omezuje se obvykle na krátké, vulgární fráze, zato je chrlí v nepřetržitém proudu. Dlaždičouni žijí většinou pod zemí, kde pronásledují trpaslíky, přestože nepohrdnou ani krtky, krysami nebo hraboši.


Patří k nejproslulejším, ale také nejobtížněji skrývatelným fantastickým zvířatům. Samice jsou obvykle větší a agresivnější, ale i k drakovi by se měl přibližovat jen vyškolený a obratný kouzelník !!! Dračí kůže, krev, srdce, játra a rohy jsou vesměs obdařeny silnými kouzelnými vlastnostmi, dračí vejce patří mezi neobchodovatelné zboží - dovoz, či prodej se trestá přísnými pokutami.

07.04.2007 15:32 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

Lektvary

Čistící lektvar
Přísady: dračí krev, houba Čistivka, švábí oči, vosk
Příprava: přes houbu Čistivku slijeme do kotlíku dračí krev. Zahřejeme těsně pod teplotu varu a přidáme švábí oči. Uvedeme do varu a necháme vařit půl dne. Pro lesknoucí efekt můžeme přidat obyčejný mudlovský vosk.
Efekt: docela účinné čistidlo, ale nevyrovná se komerčně prodávaným výrobkům, jejichž tajné receptury se pravděpodobně nikdy nedozvíme. K dostání na Příčné ulici.

Doušek živé smrti
Přísady: rozdrcený kořen Asfodelu, výluh z pelyňku
Příprava: do jedenáct dní odstátého výluhu z pelyňku přidáme rozdrcený kořen Asfodelu. Dbáme přísných bezpečnostních opatření, neboť se jedná o velice silný uspávací prostředek.
Efekt: měsíc dlouhý, hluboký spánek.

Kostirost
Přísady: nadrcené drápy z Hipogryfa, šťáva z plodů Ďáblova osidla,voda, vylisované listy Mandragory
Příprava: za pokojové teploty smícháme nadrcené drápy se šťávou z Osidla. Vzniklou kaši rozředíme vodou a týden v ní necháme louhovat listy Mandragory.
Efekt: nahrazuje chybějící kosti v lidském těle

Lektvar Nepoužitelnosti
Přísady: kořen Scvrklofíku, odvar Úponice Jedovaté, sedmikráskové kořínky, kůže z Hřímala
Příprava: do odvaru z Úponice Jedovaté nasypeme nasekané sedmikráskové kořínky a nastrouhanou kůži Hřímala. Necháme tři hodiny vařit a přidáme kořen Scvrklofíku (v jednom kuse). Pak necháme hodinu odstát.
Efekt: způsobuje nepoužitelnost hůlky na dobu dvou hodin.

Lektvar Zpomalení
Přísady: roh Jednorožce, krunýř Třaskavého Skvorejše, dračí kůže, roh Lidožravého Dvourožce
Příprava: na dno kotle položíme kus dračí kůže, zalijeme vařící vodou a přidáme nastrouhaný krunýř Skvorejše, drcený roh Jednorožce a Lidožravého Dvourožce. Necháme vychladnout, znovu zavaříme a použijeme na lektvar kouzlo Impedimentus. Pak slijeme do lahvičky s maximálním objemem jednoho litru.
Efekt: při rozbití lahvičky a vylití lektvaru na jakoukoliv bytost nastane efekt zpomalení jako u kouzla Impedimentus. Tento efekt působí po jednu hodinu.

Lektvar Zrychlení
Přísady: roh Jednorožce, roh Lidožravého Dvourožce, dračí kůže, krunýř Třaskavého Skvorejše, gepardí dráp
Příprava: položíme na dno kotle kus dračí kůže a pak na ni nasypeme PŘESNĚ v tomto pořadí nadrcený roh Dvourožce, Jednorožce a krunýř Skvorejše. Po hodinovém vaření přidáme rozemletý dráp geparda.
Efekt: po vypití zrychlí pohyby člověka (pouze člověka, žádné jiné bytosti) na pěti až desetinásobek.

Mnoholičný lektvar
Přísady: výluh z dračí kůže, výluh z Mandragory, roh Jednorožce, kůže z Hřímala, tři chlupy Dlaždičouna a cokoliv z těla osoby, ve kterou se chceme proměnit
Příprava: výroba tohoto lektvaru je velmi náročná a pouštět by se do ní měl jen pokročilý kouzelník, jinak vše dopadne katastrofálně! Do kotlíku (nejmenší velikosti) vložíme tři chlupy Dlaždičouna a roh Jednorožce. Zalijeme 14 dní starým výluhem z dračí kůže. Necháme louhovat další týden a poté přidáme kůži z Hřímala o velikosti nehtu na palci. Za další týden přidáme měsíc starý výluh z Mandragory a vše uvedeme do varu. Nakonec přidáme něco z těla (vlas, nehet) osoby, ve kterou se chceme proměnit. Pozor! Nesmí být použito nic z těla zvířete.
Efekt: do minuty od vypití získáme podobu požadované osoby, ve kterou se chceme proměnit. Hlas zůstane nepozměněn. Efekt za hodinu vyprchá.

Nadouvací lektvar
Přísady: kořen, listy a nektar Nadouvavky Podivné, kost Karkulinky
Příprava: za neustálého míchání kostí Karkulinky vhazujeme do vroucího nektaru Nadouvavky její listy a nahrubo nastrouhaný kořen. Vaříme asi 20 minut, necháme vychladnout a přidáme rozdrcenou kost. Celý lektvar opět přivedeme do varu a necháme znovu zchladit. Potom na lektvar použijeme Vykrmovací kouzlo.
Efekt: způsobuje zvětšování předmětů na pětinásobek jejich původní velikosti.

Prověřovací lektvar
Přísady: roh Jednorožce, dráp Hipogryfa, vlas Víly
Příprava: do vařící vody sypeme zároveň rozemletý dráp Hipogryfa a roh Jednorožce. Necháme vařit do doby, než lektvar získá modrou barvu. Poté přidáme vlas Víly a vaříme dál až do chvíle, kdy se lektvar zbarví do zelena.
Efekt: lektvar vytvořený ze součástí tří ušlechtilých stvoření dokáže rozpoznat, zda hůlka někdy použila neodpustitelnou kletbu. Po polití hůlky, která kletbu provedla, se lektvar zbarví do červena, v opačném případě zůstane zelený.

Lektvar pro přežití NENÍ POVOLEN!!! (pro užívání krve jednorožce)
Přísady: krev Jednorožce, žíně z Jednorožce, roh Jednorožce
Příprava: tento striktně zakázaný lektvar lze připravovat pouzeve zlatém kotlíku. V krvi Jednorožce se nechají rozvařit ostatní ingredience. Substance se nechá vychladnout a 24 hodin odstát.
Efekt: stálejší efekt než pouhé pití krve Jednorožce. Jeden litr lektvaru udrží osobu na hranici mezi životem a smrtí po dobu jednoho měsíce.

Sluneční lektvar
Přísady: vylisované srdce Bludníčka, dračí sliny, vysušené lístky Svítivky Ovíjivé
Příprava: v dračích slinách necháme vylouhovat srdce Bludníčka a lístky Svítivky. Postavíme na oheň a uvedeme do varu. Vaříme 30 minut, odstavíme z ohně a aplikujeme na tekutinu kouzlo Lumos. Po vychladnutí bude lektvar vydávat intenzivní světlo.
Efekt: vydává silné světelné záření po dobu jednoho týdnu. Skvělá náplň do lamp.

Veritaserum
Přísady: plášť Mozkomora, soví pera, hadí oči, listy Paměťovky Jasnozřivé, kopyto Kentaura
Příprava: nejdříve vyvaříme plášť Mozkomora. Do studeného vývaru nasypeme šest sovích per, dvě hadí oči a nastrouhané kopyto Kentaura. Zahřejeme na teplotu varu a mícháme dvacet minut. Necháme zchladit a třicet dnů louhujeme lístky Paměťovky. Potom opět zavaříme a vaříme, dokud lektvar nezíská svou typickou čirou barvu. Sléváme do malých flakónků.
Efekt: nejsilnější paměťový lektvar. Jeho použití je přísně kontrolováno ministerstvem kouzel. Používá se při výsleších. Je mocnější než kletba Imperius. Osoba, na kterou je Veritaserum použito, nedokáže vzdorovat a zodpoví všechny otázky po pravdě.

Vlkodlačí lektvar
Přísady: vlkodlačí chlupy, Měsíček Rolní, blána z dračího srdce, žíně z Jednorožce, pero z Fénixe
Příprava: z rozmixované blány, žíně a pera vytvoříme hustou kaši, kterou rozředíme vodou, ve které jsme předtím nechali vyluhovat Měsíček Rolní, natrhaný za prvního úplňku v měsíci. Lektvar uvedeme do varu a vaříme devět dní. Potom přihodíme devět vlkodlačích chlupů a necháme vychladnout. Lze připravovat pouze ve zlatém kotlíku.
Efekt: kombinací tří nejmocnějších čarovných substancí vzniká lektvar tak účinný, že dokáže potlačit i destruktivní chování vlkodlaka, který se po požití chová jako klidný pes.

Základní lektvar na léčení vředů
Přísady: sušené kopřivy, hlemýždi, dikobrazí ostny, drcené hadí zuby
Příprava: necháme rozvařit 200g sušených kopřiv, přidáme podušené hlemýždě a rozdrcené hadí zuby. Poté lektvar odstavíme z ohně a přidáme tři dikobrazí ostny. Pozor na správnou hmotnost kopřiv a na přidávání ostnů až po odstavení z ohně.
Efekt: lektvar léčící vředy, jeden z nejjednodušších.

Zmenšovací Dryák
Přísady: sedmikráskové kořeny, Scvrklofík, krysí slezina, housenky, šťáva z pijavic
Příprava:: do kotlíku postupně přidáme pár kapek šťávy z pijavic, nařezané housenky, jednu krysí slezinu, oloupaný Scvrklofík a najemno nakrájené sedmikráskové kořeny. Pozor, musí být zachováno toto pořadí !!! Pak necháme lektvar asi 10 minut vařit a na hodinu odstavíme.
Efekt: zmenšuje do desetinásobku původní velikosti.

Zvětšovací Dryák
Přísady: sedmikráskové kořeny, Scvrklofík, krysí slezina, housenky, šťáva z pijavic
Příprava: do kotlíku postupně vhodíme najemno nakrájené sedmikráskové kořeny, oloupaný Scvrklofík, jednu krysí slezinu, nařezané housenky a pár kapek šťávy z pijavic. Pozor, musí být zachováno toto pořadí !!! Pak necháme lektvar asi 10 minut vařit a na hodinu odstavíme.
Efekt: zvětšuje do trojnásobku původní velikosti.
25.03.2007 17:24 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

kouzelnické výrazy a věci

pár věcí a výrazů

Neviditelný plášť: Tohle je velice užitečný a vzácný čarovný předmět.Harry ho dostal od Brumbála,když byl v prvním ročníku v Bradavicích. Zdědil ho po otci a dobře ho hlídá.
Funkce: Udělá vás neviditelným.Jediná nevýhoda je,že si musíte dávat pozor,aby jste někomu nešlápli na nohu…:-P

Pobertův plánek: Kompletní mapa Bradavic,kterou Harry dostal od Freda a George. Tuto mapu vyrobili Harryho otec James, jeho nejlepší kamarád Sirius Black, Remus Lupin a Peter Pettigrew , když ještě studovali v Bradavicích.
Funkce: Neaktivovaná mapa je vlastně jen čistý pergamen. Když jí chcete zobrazit, řeknete: 'Slavnostně přísahám, že jsem připraven ke každé špatnosti.. Pro smazání stačí říct: 'Neplecha ukončena.'

Kámen mudrců: Kámen mudrců je starodávná věc, o jejíchž výrobu se pokoušeli alchymisti už v dávné minulosti. Jediný současný majitel Kamene mudrců je Nicholas Flamel, Brumbálův přítel a společník.
Funkce: Kámen mudrců dokáže přeměnit každý kov na zlato. Jeho další schopností je také elixír nesmrtelnosti, který svému majitelovi zaručí nekonečný život.

Ohnivý pohár: Jinak nazývaný i "nestranný soudce' při výběru šampionů při Turnaji tří kouzelníků. Je to nahrubo otesaný dřevený pohár (číše), kterou po okrajích zdobí bílé až bělostné plamínky. Po skončení turnaje Ohnivý pohár sám od sebe zhasne a možno ho použít až na začátku dalšího turnaje, kdy se opět rozhoří.
Funkce: Jediná funkce ohnivého poháru je vybrat šampiony….

Zrcadlo z Erisedu: Toto zrcadlo Harry objevil v prvním ročníku, když náhodou vtrhl do místnosti, kde se nacházelo. Doslova ho fascinovalo, protože se v něm viděl spolu se svými mrtvými rodiči. Na Zrcadle z Erisedu je napsané: 'Um uzo rene cdr soh esavin ar peti divu desire zeldacd rzv', co vlastně odzadu znamená: V zrcadle z Erisedu uvidíte přání svého srdce, né rozumu.
Funkce: V tomto zrcadle můžete vidět svoje nejskrytější a nejtajnější přání a tužby.

Pamatováček: Malá skleněná koule s bílým až průsvitným plynem uvnitř, který se automaticky zbarví do červena když jeho majitel na něco zapomněl. Svou děravou pamětí je známý především Neville Longbottom, který tento pamatováček dostal od babičky v prvním ročníku.
Funkce: Pamatováček pomůže svému majitelovi k tomu, aby nezapomněl na něco důležitého.

Myslánka: Myslánka je kamenná mísa se starověkými magickými runami vytesanými na okraji, ze které vychází zářivé stříbřité světlo. Obsah mísy tvoří něco podobného tekutině nebo plynu, co přesně to se neví. Podle Harryho slov to vypadalo jako: Tekuté světlo.' Jedinou známou myslánku má Albus Brumbál.
Funkce: člověk prostě vhodí nadbytečné myšlenky anebo vzpomínky, do myslánky a ve volném čase je zkoumá.

Zhasínač: Zhasínač je malá magická věc velkosti cigaretového zapalovače. Tento zhasínač použil Brumbál na světla Private drive (ulice kde bydlí Dursleyovi) a též Pošuk Moody na světla v Grimmauldovém náměstí.
Funkce: Vezme světlo z věcí a uschová ho ve svém vnitřku

25.03.2007 17:23 - kouzelnicky svět - trvalý odkaz

kouzla

tady je pár kouzel
Accio
Přivolá libovolný předmět
Alohomora
Otevírá zamčené dveře a okna
Avada Kedavra
Okamžitě zabije soupeře,jedna z kledeb,které se nepromíjejí....
Avis
Vyčaruje z hůlky hejno malých ptáčků
Cruciatus
Působí protivníkovi nesnesitelnou bolest,jedna z kleteb,které se nepromíjejí
Densaugeo
Způsobí růst předních zubů
Diffindo
Rotzrhne určitý předmět
Dissendium
Otevírá tajný vchod do Prasinek v jednooké čarodějnici
Enervate
Ruší omráčení
Engorgio
Zvětšovací kouzlo
Expecto Patronum
Vyčaruje patrona na ochranu před Mozkomorem
Expelliarmus
Odzbrojí protivníka
Ferula
Přiváže dlahu ke zlomenině
Finite incatatem
Zruší všechna kouzla
Furnuculus
Vyčaruje na pokožce veliké ošklivé puchýře
Impredimenta
Na chvíli ochrne soupeře
Imperius
Absolutní ovládání protivníka,jedna z kleteb,které se nepromíjejí
Amnesia
Způsobuje ztrátu paměti
Apparecium
Zviditelňuje nápisy napsané neviditelným inkoustem
Deletrius
Efekt Priori incantatum zastaví
Impervisu
Dělá protivníka odloným proti vodě
Impedimenta
Způsobuje ochrnutí části těla na krátkou dobu
Lokomotor mortis
Také svěrací kouzlo
 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

ONLY TODAY! 50% discount on bases for XRumer and GSA Search Engine Ranker + activation keys for GSA SER!

(Bryancig, 2. 5. 2024 18:24)

Our premium databases for XRumer and GSA Search Engine Ranker are just what you need!
What do our databases include?
• Active links: Get access to constantly updated lists of active links from profiles, posts, forums, guestbooks, blogs, and more. No more wasting time on dead links!
• Verified and identified links: Our premium databases for GSA Search Engine Ranker include verified and identified links, categorized by search engines. This means you get the highest quality links that will help you rank higher.
• Monthly updates: All of our databases are updated monthly to ensure you have the most fresh and effective links.

Choose the right option for you:
• XRumer premium database:
o Premium database with free updates: $119
o Premium database without updates: $38

• Fresh XRumer Database:
o Fresh database with free updates: $94
o Fresh database without updates: $25

• GSA Search Engine Ranker Verified Links:
o GSA Search Engine Ranker activation key: $65 (includes database)
o Fresh database with free updates: $119
o Fresh database without updates: $38

Don't waste time on outdated or inactive links. Invest in our premium databases and start seeing results today!
Order now!
P.S. By purchasing GSA Search Engine Ranker from us, you get a high-quality product at a competitive price. Save your resources and start improving your SEO rankings today!
To contact us, write to telegram https://t.me/DropDeadStudio promocode "DD50%"

Soutěž o nej fanouška HP

(Aduska, 18. 9. 2007 14:54)

Přihlašte se do mé soutěže O nej fanouška HP: http://www.svet-harryho-p.estranky.cz/clanky/soutez-o-nej-fanouska-hp - Mockrát Vám děkuji a těším se na naší spolupráci!!! :-)